KNAB

Vanuit persoonlijke verwondering over de bankenwereld, zijn we gestart met het creëren van een nieuwe bank.  "Waarom kan ik niet zelf regie voeren over mijn eigen geld". Waarom zijn banken nu zoals ze zijn, in de tijd waar de technologie het mogelijk maakt om zelf je geld te managen?

 

We hebben in AEGON een partner gevonden met veel geloof in ons, ons verhaal en het concept. Zo zijn we, met een schoon blad en een belangrijke belofte vanuit het mens gedreven model gestart met het initiatief Bank van Morgen dat uiteindelijk KNAB is gaan heten. 

BIDFOOD/DELI XL

Deli XL heeft onze ondersteuning gevraagd in de transformatie van een 1.0 groothandel naar een netwerk organisatie. Met elkaar zijn wij in staat gebleken om Deli XL om te buigen naar een vernieuwde B2B organisatie die inmiddels veel prijzen heeft mogen winnen en gezien wordt als een voorbeeld voor veel organisaties.


Door bezig te zijn met de digitale transformatie en het bedenken en neerzetten van de speedboten Vers247 en Foodreporter hebben we succesvol de slag gemaakt naar het nieuwe, transparante speelveld. Het is nu een netwerkorganisatie waar foodprofessionals elkaar weten te vinden.

TOON

Eneco heeft met Toon een nieuw business model gelanceerd door de slimme thermostaat te verbinden met aanvullende diensten voor bijvoorbeeld energiebesparing en beveiliging. Eneco/Toon heeft de ambitie om verder door te groeien naar een leverancier van diensten en heeft aan ons gevraagd om een gewenste samenwerking met Achmea te onderzoeken en vorm te geven.


Met een gezamenlijk team van Eneco/Toon, Achmea en Interpolis hebben we gewerkt aan vernieuwende business modellen van Smart Energy naar Smart Living, gezamenlijke merkbeleving en het neerzetten van een nieuwe organisatievorm. Dit heeft geresulteerd in de lancering van Thuiswacht als eerste nieuwe veiligheidsdienst van Interpolis/Achmea ondersteund door de technologie van Toon. 

NLZIET

De drie concurrerende organisaties SBS, RTL en NPO hadden de ambitie om graag een gezamenlijke streamingdienst opzetten maar kregen dit niet voor elkaar. We zijn begonnen om vanuit het perspectief (en dus de verwondering) te gaan kijken naar het concept en de dienst om van daaruit te starten.


We hebben een uniek team samengesteld, een nieuw business model ontwikkeld en de nieuwe dienst gelanceerd. Belangrijkste uitdaging was het strategische veld waarbij drie concurrenten, met allemaal met een eigen agenda, samen gingen werken en hoe dit te begeleiden. 

BEAT CYCLING

BEAT Cycling Club wil de wielerwereld opschudden door een professionele wielerploeg op te richten vanuit een clubstructuur en minder afhankelijk te zijn van sponsoren. Enkele jaren na oprichting had men moeite om door te groeien als club, het profiel was nog niet duidelijk genoeg en het partnermodel was nog onvoldoende doorontwikkeld.


Met behulp van Kleur bekennen heeft BEAT extra ambitie gekregen en hebben we gezamenlijk de invulling gedaan voor de nieuwe strategie met een focus op beleving, social multimedia en andere verdienmodellen.

Een aantal van de organisaties waar we nog meer vernieuwd hebben:

Creatinc.

© 2019 Creatinc. Alle rechten voorbehouden.